Учительский журнал он-лайн

 

Государственные символы Соединенного Королевства и Российской Федерации State Symbols of the UK and

Печать

Плюгина Наталья Валерьевна, учитель английского языка, МБОУ СОШ № 44 г. Калининграда

Технологическая карта дополнительного урока по страноведению для 6-7 классов любого УМК с учетом реализации ФГОС.

Коммуникативные и учебные задачи, решаемые учащимися на уроке:

Говорение:

- рассказывать о странах, входящих в Соединенное Королевство, с опорой на информацию из прослушанных текстов.

 

Аудирование:

- воспринимать на слух и понимать небольшие тексты о символах и эмблемах стран, входящих в Соединенное Королевство, выделяя запрашиваемую информацию, соотносить их с картинками (изображениями символов и флагов стран, входящих в Соединенное Королевство).

 

Чтение:

- читать текст страноведческого характера с некоторым количеством незнакомых слов, находить в тексте запрашиваемую информацию.

 

Письмо:

- писать небольшое сообщение о России, опираясь на план и используя информацию из прочитанного теста, а также дополнительные сведения из Интернета.

 

Языковые навыки:

- совершенствовать орфографические умения и навыки: написание новых слов;

- совершенствовать слухопроизносительные навыки, в том числе, применително к новому языковому материалу (названия стран, входящих в состав Соединенного Королевства, их столиц, названия флагов, символов и т.д.);

- распознавать и употреблять в речи основные значения новых и изученных лексических единиц (слов, устойчивых словосочетаний);

- применять новые и ранее изученные лексические единицы при выполнении упражнений.

 

УУД:

Личностные УУД:

- формирование ответственного отношения к обучению, готовности к развитию и самообразованию;

- формирование коммуникативной компетенции в сотрудничестве со сверстниками;

- формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к обучению.

 

Регулятивные УУД:

- осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на английском языке;

- формирование умения оценивать значимость и смысл учебной деятельности для себя самого, расход времени и сил, вклад личных усилий, понимание причины успеха/неудачи.

 

Коммуникативные УУД:

- формирование собственного мнения и позиции;

- организация и планирование учебного сотрудничества с учителем и со сверстниками;

- способность брать на себя инициативу в организации совместного действия, а также осуществлять взаимную помощь по ходу выполнения учебных заданий.

 

Познавательные УУД:

- умение адекватно, осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной речи.

 

Тип урока: комбинированный

 

Межпредметные связи: география, история

 

Формы работы: индивидуальная, групповая, парная, фронтальная.

 

Ресурсы: раздаточный материал, аудиозапись.

 

Все задания даны в двух вариантах: легкого и продвинутого уровня, каждый ученик может выбрать задание по своим силам.

Этапы урока

Продол-житель-ность

Содержание урока. Возможные методы и приемы выполнения

УУД, формируемые на данном этапе

Основные виды учебной деятельности

  1. 1. Этап мотивации учебной деятельности

Оргмомент

2 мин

T: Good morning girls and boys! I’m glad to see you. Take your seats, please.

How are you today?

Личностные: адекватная мотивация учебной деятельности; формирование мотивации к изучению английского языка.

Коммуникативные: оформление своих мыслей в устной форме; работа в соответствии с нормами поведения.

Регулятивные: самооценка готовности к уроку.

Восприятие на слух приветствия, речь учителя и одноклассников, ответы согласно нормам этикета и ситуации общения.

Ознаком-ление с темой урока, сообщение целей урока

2 мин

T: Today we are going to speak about national symbols of the UK and the Russian Federation.

Do you know that every country has its national symbols? Do you know what are they? Yes, you are right: a national flag, a national anthem, a national coat of arms etc. But today we are going to speak about the floral symbols of the UK and discuss if we have any in Russia. We are also going to look at the history of the Russian state flag.

Регулятивные: определение учебной цели с помощью учителя; фиксация и сохранение учебной задачи.

Коммуникативные: осознанное построение речевых ответов.

Учащиеся настраиваются на работу, самостоятельно вспоминают знакомую им ранее информацию.

  1. 2. Этап актуализации опорных знаний

Лексическая работа, пред-текстовый этап

2 мин

T: Let’s check if you could find synonyms for the following words. We will need them doing our tasks.

Регулятивные: умение работать со знакомым и незнакомым лексическим материалом.

Учащиеся пытаются найти синонимы к незнакомым словам в соответствии со своим языковым опытом.

Аудиро-вание

5 мин

T: Ok, let’s start. Do you know the floral symbols, flags, saints of the countries in the UK? Let’s listen to the text and check if you were right.

Коммуникативные: осознанное построение речевых высказываний, рефлексия.

Регулятивные: исследование условий учебной задачи; обсуждение способов решения.

Познавательные: аргументация своей точки зрения.

Учащиеся сопоставляют новую информацию с ранее полученными знаниями.

 

  1. 3. Этап самостоятельной работы с последующей проверкой в парах.

Аудиро-вание,

письмо, языковые навыки

6 мин

T: Now, look, please, at the table you should complete. There are actually two tables in front of you, you can complete any of them. Now, in pairs check your answers.

Личностные: осознанный выбор посильного для себя задания.

Регулятивные: осуществление самоконтроля.

Учащиеся работают сначала индивидуально, заполняя свои таблицы, затем в парах, проверяя ответы друг друга.

Лексическая работа

6 мин

T: choose one of two cards from exercise 3 on your worksheets and do the task.

Познавательные: закрепление лексических единиц и устойчивых словосочетаний.

Регулятивные: осуществление самоконтроля.

Учащиеся работают индивидуально, соединяя переводя словосочетания с русского языка на английский или с английского на русский.

  1. 4. Этап работы в группах с последующим закреплением информации.

Говорение, физкульт-минутка

5 мин

T: In a group of four, you’ll now have the opportunity to choose any country that is in the UK, collect all the facts that you have and try to tell as much information about this country as you remember to your classmates from other groups.

Личностные: формирование коммуникативной компетенции в сотрудничестве со сверстниками.

Регулятивные: способность брать на себя инициативу в организации совместного действия, а также осуществлять взаимную помощь по ходу выполнения учебных заданий.

Учащиеся работают в группах, составляя краткие рассказы о любой стране, входящей в состав Соединенного Королевства с привлечением новой информации.

  1. 5. Этап введения новых знаний

Введение нового лексичес-кого материала

5 мин

T: Ok, now we know a lot of information about the UK, its flag Union Jack, its floral symbols etc. But what about our own country? Let’s find out what do you know about the flag of the Russian Federation Let’s do this small quiz.

Познавательные: осознание необходимости овладения новым лексическим материалом.

Регулятивные: совершенствование навыков работы с новой информацией.

Учащиеся совершенствуют лексические навыки

Чтение, говорение

4 мин

T: Thank you very much for your excellent work. Some questions you have answered very quickly and correctly but other questions were difficult for you. So, to find if you were right let’s read a text about the creation of the state Russian flag. Can you now answer all the questions from the previous exercise? Have you found anything interesting?

Личностные:

осознание необходимости овладения новыми знаниями для выполнения задания.

Познавательные: аргументация своей точки зрения.

Учащиеся совершенствуют свои умения работы с текстом для извлечения необходимой информации.

Учащиеся отвечают на вопросы, высказывают свое личное мнение.

  1. 6. Этап закрепления

Лексическая работа

5 мин

T: Everybody likes doing crosswords, so let’s divide into groups of four and find out which group will be the first to do the task. (Группы желательно сформировать так, чтобы более сильные ученики разгадывали кроссворд, а ученики послабее – филворд).

Личностные: умение работать в команде, выражать собственное мнение.

Познавательные: закрепление ранее полученных лексических знаний.

Учащиеся на свой выбор заполняют филворд или разгадывают кроссворд.

  1. 7. Этап рефлексии

Подведение итогов, рефлексия

2 мин

T: We have come to the end of the lesson. Now we know the symbols of the countries in the UK and the history of the Russian state flag I hope the lesson was interesting for you.

Do you like your work today? Was it difficult?

Регулятивные: умение оценивать свою деятельность.

Высказывают свое мнение, отвечают на вопросы учителя.

Информа-ция о домашнем задании

1 мин

T: Your homework will be to do exercise 9 on your handouts. You will have to complete the table with your classmates and do a presentation about the Russian state symbols.

 

Полное понимание домашнего задания.

 

1. Try to find synonyms for these words:

 

mixture -

apostle –

dismiss, dispel -

protector –

portray, represent –

fighter –

 

2. While listening try to complete the table matching the symbols with the countries, their flags and saints.

 

Country

Floral symbol

Flag

Saint

England

shamrock

 

St Andrew

Scotland

leek, daffodil

 

St Patrick

Nothern Ireland

rose

 

St George

Wales

thistle

 

St David

 

2*. While listening try to complete the table matching the symbols with the countries, their flags and saints.

Country

Floral symbol

Flag

Saint

Saint’s day

Other interesting facts

England

shamrock

 

St Andrew

March 1st

 

Scotland

leek, daffodil

 

St Patrick

April 23rd

 

Nothern Ireland

rose

 

St George

March 17th

 

Wales

thistle

 

St David

November 30th

 

 

3. Try to translate these word combinations:

 

Card 1

Card 2*

Translate from English into Russian:

Translate from Russian into English:

 

 

 

combination of three crosses

 

комбинация трех крестов

slay a dragon

 

убить дракона

carry relics

 

нести реликвии

celebrate with parades and green-themed parties

 

праздновать парадами и вечеринками в зеленом цвете

banish snakes

 

изгонять змей

according to a legend

 

согласно легенде

depict a red dragon

 

изображать красного дракона

save from defeat by invaders

 

спасать от поражения захватчиками

prickly weed

 

колючий сорняк

tread on a thistle

 

наступать на чертополох

a symbol of new growth

 

символ нового роста

replacement for the leek

 

замена лука-порея

a three-leaved plant

 

трилистное растение

 

4. In a group of four, you’ll now have the opportunity to choose any country that is in the UK, collect all the facts that you have and try to tell as much information about this country as you remember to your classmates from other groups.

 

5. Do this quiz.

 

1. What are the colours of our flag?

2. In whish order do they go?

3. Who was the first to introduce these colours?

4. Who made this flag the state flag of Russia?

5. Why did he/she need a state flag?

6. Why were these colours of the stripes selected?

7. What does each colour on the flag mean?

 

6. Read the text about the creation of the state Russian flag and find out the information you haven’t known.

 

A flag with three stripes was chosen during the reign of Peter the Great father because it was seen from long distances. At this time, the tricolor was essentially a signal flag and its colors did not hold particular meaning.

Peter the Great adopted this flag in memory of his father. The new tsar wanted to be able to distinguish Russian ships from those of other nations at times of war. When a ship flew a flag on its mast it signaled that the European norms of civilized war were to be observed: it showed that the ship belonged to a sovereign state and that the ship itself was part of the territory of that state.

In 1699, out of hundreds of different flags, Peter selected the white, blue and red flag that was usually flown by merchant ships. In so doing, he chose a flag that symbolized goodwill, neighborliness and peace.

By now, the colors of the flag had definite symbolic meaning. The Russian national flag is a rectangular flag with three horizontal colored bands: white, blue and red. White represents nobility and duty and is the color of purity. Blue represents loyalty and chastity and is the color of love. Red represents courage and magnanimity and is the color of strength.

stripe - полоска

distinguish- различать, отличать

merchant - торговый

goodwill – добрая воля, благие намерения

neighborliness – добрососедские отношения

inappropriate - неподходящий

nobility - благородство

duty - долг

purity – чистота, непорочность

loyalty - верность

chastity – честность, искренность

courage – храбрость, отвага

magnanimity – великодушие

 

7. Do the fill word. Find the following words:

ROSE, LEEK, SHAMROCK, DAFFODIL, PATRICK, SNAKES, GEORGE, THISTLE, STRIPE, GOODWILL, NEIGHBORLINESS, LOYALTY, CHASTITY, COURAGE, MAGNANIMITY

 

b

d

w

r

r

u

o

n

e

g

r

o

e

g

f

m

u

r

a

n

g

p

f

q

t

v

r

e

j

j

f

o

g

s

b

j

b

p

l

u

m

m

j

a

c

k

f

v

p

e

m

o

s

n

d

d

y

n

s

r

p

x

c

o

u

r

a

g

e

g

g

r

v

t

e

l

s

a

b

n

o

a

e

p

o

u

l

a

r

e

a

g

p

o

t

a

o

e

s

l

z

e

f

q

m

k

e

f

r

a

p

j

o

l

o

t

n

u

v

t

o

m

k

l

y

k

h

p

p

e

w

q

e

f

a

t

w

e

l

k

s

a

u

n

t

b

s

a

x

t

m

g

s

s

p

i

s

p

r

o

d

r

m

a

p

r

n

j

c

v

o

p

v

o

i

a

i

s

p

s

t

a

v

k

u

d

s

i

l

t

o

i

i

t

e

q

r

o

m

l

n

a

s

o

m

v

e

e

d

d

m

i

e

c

k

o

m

r

d

d

h

o

o

j

i

d

f

s

e

p

i

r

t

s

e

r

n

l

i

k

n

i

n

q

s

u

m

z

a

b

w

e

s

i

l

a

e

i

d

t

r

z

i

e

a

k

t

u

f

l

a

y

l

e

o

d

u

t

y

n

v

a

t

z

d

r

d

e

d

o

w

y

i

n

c

t

p

j

i

n

z

k

o

t

i

c

e

l

s

e

a

l

h

a

d

r

i

f

l

i

n

o

z

w

t

o

l

c

l

a

o

h

l

h

o

l

m

e

l

t

s

i

h

t

a

n

q

t

i

n

a

z

v

a

p

l

a

i

n

b

d

t

r

o

t

e

i

s

t

j

a

s

y

d

l

o

r

j

y

u

s

d

w

t

f

c

q

h

t

j

h

a

y

e

p

d

e

t

i

e

a

q

u

o

l

a

a

d

b

r

i

n

e

i

g

h

b

o

r

l

i

n

e

s

s

z

e

a

l

b

q

v

o

l

a

u

g

h

e

c

b

e

e

t

q

m

n

o

s

e

i

b

v

r

u

m

i

o

l

f

y

d

a

l

o

n

d

k

c

o

r

m

a

h

s

s

o

f

u

d

a

d

g

u

k

n

q

l

o

f

c

v

i

q

a

n

z

v

i

a

 

8*. Do the crossword.

Across:

1. Floral emblem of Ireland.

2. Floral emblem of Wales, a new-comer.

3. Patron saint of Ireland.

4. Honour.

5. Patron saint of Wales.

6. A quality of spirit that enables you to face danger without showing fear.

7. A prickly weed, floral emblem of Scotland.

8. Kindness.

 

Down:

9. According to the legend the patron saint banished them from Ireland.

10. Patron saint of Scotland.

11. Honesty.

12. Generosity, chivalry.

13. Floral emblem of Wales worn since Tudor times.

14. Get along with neighbours.

15. Faith, patriotism.

16. Chore, obligation.

17. Floral emblem of England.

18. Patron saint of England.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

10

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Complete the table about the Russian Federation. Then find out who of your classmates has the same answers, make a presentation about Russian state symbols with them.

State Symbols of the Russian Federation

State flag

Saint

National Animal

National Bird

Floral Emblem

 

 

 

 

 

 

Keys:

1.

mixture - combination

apostle – disciple

dismiss, dispel - banish

protector – patron

portray, represent – depict

fighter – warrior

priest - monk

 

2.

e

g

r

o

e

g

r

s

m

O

d

n

c

o

u

r

a

g

e

S

a

p

g

e

k

f

a

n

y

e

f

t

a

t

s

o

r

n

i

d

i

i

l

i

c

m

i

e

p

i

r

t

s

l

k

i

b

e

t

y

o

d

u

t

y

e

y

t

n

t

l

l

i

l

l

e

l

t

s

i

h

t

a

i

s

y

w

a

o

d

n

e

i

g

h

b

o

r

l

i

n

e

s

s

l

o

c

o

k

c

o

r

m

a

h

s

g

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

10

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

s

h

a

m

r

o

c

k

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

n

 

n

 

 

 

h

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m

 

 

 

 

a

 

d

 

2

d

a

f

f

o

d

i

l

 

 

 

 

 

 

 

 

3

p

a

t

r

i

c

k

 

r

 

 

 

s

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

e

 

e

 

 

 

t

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

s

 

w

 

 

 

i

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

a

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

16

 

 

n

 

 

4

n

o

b

i

l

i

t

y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

5

d

a

v

i

d

 

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

17

 

18

 

 

 

 

 

g

 

 

u

 

 

m

 

 

 

 

 

 

 

y

 

6

c

o

u

r

a

g

e

 

 

 

 

h

 

 

t

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

a

 

 

 

 

 

o

 

e

 

 

 

 

 

b

 

 

y

 

 

t

 

 

 

 

 

 

 

l

 

 

19

 

 

s

 

o

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

y

 

 

 

 

 

 

7

t

h

i

s

t

l

e

 

r

 

 

 

 

 

r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

y

 

 

t

 

 

 

8

g

o

o

d

w

i

l

l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

r

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

Tapescript:

http://www.youtube.com/watch?v=7uLYUEPYLUE

 

The UK is a parliamentary monarchy headed by Queen Elizabeth. The population of the UK in 2011 was estimated as 63.1 million people.

England has 84% of the population. The capital city is London.

Wales has about 5% of the population. Its capital city is Cardiff.

Scotland, capital city Edinburgh, has around 8% of the population.

Northern Ireland, capital city Belfast, has less than 3% of the population.

 

The Union Jack is the flag of the UK. It was created after the Act of Union of 1800 joined England to Scotland and Ireland. The flag is a combination of the three crosses of these countries. Wales has its own flag but it is not included in the Union Jack. England and Wales joined in 1543 well before the Act of Union.

 

England’s flag is the red St George’s cross on a white background. Saint George, the patron saint of England, was supposed to have saved a princess by slaying a dragon. St George’s Day is celebrated on April 23rd.

 

The Saint Andrew’s cross is the cross of Scotland. The white diagonal cross is on a blue background. St Andrew is the patron saint of Scotland whose saint’s day is celebrated on 30th November. A Greek monk who carried relics of the disciple Andrew eventually landed on the coast of Scotland and became known as Saint Andrew.

 

The St Patrick’s Cross is the flag of Ireland. The flag has a diagonal red cross on a white background. St Patrick’s Day is on March 17th and is often celebrated with parades and green-themed parties. St Patrick, a bishop and missionary to Ireland, was supposed to have banished snakes from Ireland according to a legend.

 

The national flag of Wales is not part of the Union Jack. The flag depicts a red dragon on a background of green and white, the Tudor colours. The red Welsh dragon represents the Welsh battling the Saxon enemy, a white dragon. The colours, green and white, were the colours that servants of Tudor kings used to wear.

 

The flower associated with England is the red rose. The red rose was the symbol of the House of Lancaster and the white rose was the symbol of the House of York. After Henry VII of the House of Lancaster, won the War of the Roses in 1485, the red rose became the floral symbol of England.

 

The thistle is associated with Scotland. An old legend tells how Scottish warriors were saved from defeat by invaders by the prickly weed. When one of the invaders trod on a thistle and called out, the Scotts realized that the enemy was near.

 

The daffodil is the national flower of Wales but it is a new-comer. It was introduced during the 19th century as a replacement for the leek. Because daffodils appear in early spring they are seen as a symbol of new growth. Leeks worn since Tudor times on March 1 in honour of St David are still seen by some as the national symbol.

 

The shamrock, a three-leaved plant similar to clover is the symbol of Ireland. Legend speaks of St Patrick using the shamrock to explain the Trinity. The shamrock was supposed to represent God, Jesus, and the Holy Spirit existing together.

 

Картинки:

http://cliparts.co/line-drawing-rose

http://food.coloringcrew.com/vegetables/leek.html

http://welshicons.org/for-children/colouring-in/

http://www.cutedrawingkids.com/shamrock-coloring-pages/31/shamrock-coloring-10-685886/

http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone/europe/uk/flag/

http://www.flags.net/NOIR.htm

http://biouroki.ru/workshop/crossgen.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Russia

Вложения:
Скачать этот файл (Символы Британии.docx)Государственные символы Британии и России[Технологическая карта урока по государственным символам Соединенного Королевства и Россиии]165 Kb
 

Поиск

Контакты

Адрес редакции:

125222, г. Москва, a/я 8,

ООО «ИГ «Основа»

www.e-osnova.ru

e-mail: RU.teacherjournal@yandex.ru

Счетчики



Новый сайт

Уважаемые пользователи и гости сайта .


Мы подготовили для вас новый, яркий и удобный сайт на котором вы сможете не только рассказывать о свои разработки уроков и заказать сертификаты, но и с пользой провести время со своими друзьями и коллегами в социальной сети или на форуме, обновленный вид комментариев и прочие интересные возможности. Мы только запустили этот проект, успейте пройти регистрацию в числе первых и Вы сможете получить уникальное и красивое ссылку на свой профиль.


http://new.teacherjournal.ru/


ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ЖУРНАЛЫ

Коллеги, специально для вас Издательская группа «Основа» выпускает практические журналы для учителей-предметников, воспитателей и администрации школы.

Выписывайте и читайте свои профессиональные журналы как в бумажном так и электронном виде. Подписка по редакционной цене на сайте http://www.e-osnova.ru/

КОНКУРСЫ ДЛЯ УЧИТЕЛЕЙ И ВОСПИТАТЕЛЕЙ

Приглашаем принять участие во всероссийских конкурсах «Творческий учитель» и «Творческий воспитатель» от Издательской группы «Основа». Присылайте свои авторские работы и получите бесплатно диплом за участие в конкурсе. Лучшие работы будут опубликованы во Всероссийских журналах Издательской группы «Основа».

Подробнее о конкурсах «Творческий учитель» и «Творческий воспитатель».


© 2012 Издательская группа "Основа"

© 2016 Учительский журнал он-лайн. Все права защищены.
Joomla! — свободное программное обеспечение, распространяемое по лицензии GNU/GPL.

Редакция портала «Учительский журнал он-лайн» может не разделять точку зрения автора и пользователей портала, которые высказываются в форме комментариев к статьям, сообщений на форуме и т.д. Авторы публикаций несут ответственность за достоверность фактов, цитат, собственных имен. Материалы публикуются в авторском варианте, иллюстрации, пунктуация и лексика авторские. Претензии не принимаются. Материалы не рецензируются.

«Учительский журнал он-лайн» (свидетельство о регистрации СМИ ЭЛ № ФС 77-42343 от 20.10.10)